2012. január 22., vasárnap

Keksz


Ez a keksz tészta kitűnően nyújtható, így kiszúrókkal, sablonokkal ötletes kekszeket készíthetünk. Gyerekekkel közösen is elkészíthető, biztos szívesen fogják majszolgatni az elkészült sütit. Sokáig eláll.

Hozzávalók: 
250g puha vaj 
180g porcukor 
1 tojás 
másfél teáskanál vanília kivonat 
380g liszt (nekem ennyi nem volt elég bele, annyit kell még pótolni, hogy nyújtható legyen) 
2 teáskanál sütőpor 
1 csipetnyi só 

Elkészítés: 
A sütőt melegítsük elő 200C fokra. 
Tegyük egy tálba a vajat és a cukrot és keverjük habosra. Adjuk hozzá a tojást és a vanília kivonatot. Egy másik tálban keverjük össze a lisztet, a sütőport és a sót, és ezt apránként adjuk hozzá a vajas masszához, jól elkeverve minden hozzáadott adagot. 
Nyújtsuk ki a tésztát kb. 3mm vékonyra, a kiszúrókkal készítsük el a formákat és süssük 6-7 percig. 

A tetejét vékonyra nyújtott marcipánnal lehet díszíteni, melyet cukros tojáshabbal ragasztok a kekszre. Szerintem kicsit macerás a marcipánozás, simán anélkül is finom. Én két hétig jártam rá a sütis dobozra, mert nálunk csak én vagyok sütis :)


Forrás: http://www.desszertmester.hu/receptek/keksz-teszta 

Én Rama-t használtam először, majd következő alkalommal normális vajat (Lidl Márkázott vaj) összehasonlíthatatlan volt. A vajjal sokkal finomabb volt mint a margarinnal. Ráadásul a vajas keksz porhanyós volt, míg a margarinos keményebb lett. Szóval ez a recept határozottan VAJ-as recept.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése